Allmänna villkor

Allmänna villkor

Omfattning

ReviveIt erbjuder en tjänst där klädesplagg kan bytas fritt mellan privatpersoner inom Sverige. Tjänsten används genom vår hemsida reviveit.se där du hänger in kläder som du inte längre använder i utbyte mot poäng som du sedan kan handla andra kläder för. När du använder ReviveIts tjänst i Sverige gäller dessa allmänna villkor. Tjänsten innebär att ReviveIt hjälper dig med det praktiska för att du som utnyttjar tjänsten enkelt ska kunna byta dina klädesplagg. 

 

Förutsättningar för abonemangstjänsten

För att få använda dig av abonnemangstjänsten behöver följande vara uppfyllt;

  • du har ett svenskt personnummer samt är registrerad i folkbokföringsregistret med fast adress i Sverige;
  • du är den legala och rättmätiga ägaren till föremålen du lämnar in till ReviveIt;
  • du innehar rätten att fritt överlåta föremålen du lämnar in till ReviveIt;
  • föremålen du lämnar in till ReviveIT inte är olagliga eller på annat sätt strider mot våra regler för vad du får skicka in (inkluderar piratkopior). Här hittar du en fullständig lista.


ReviveIt har rätt att begära bevis på att ovan angivna krav är uppfyllda. 

 

Så fungerar TJÄNSTEN

Säljaren fotar och laddar upp sina plagg på Reviveit.se. ReviveIt värderar plaggen och betalar ut värdet av plaggen i form av poäng som sätts in på Säljarens kundkonto. Säljarens plagg blir direkt tillgängliga för andra att klicka hem. En köpare av ett plagg betalar alltid för plagget med egna poäng och står för de fraktkostnader som tillkommer när Säljaren skickar plagget. 

 

Priser, POÄNG och betalning

Vi utgår från vår poänglista när vi värderar plaggen som läggs upp på vår hemsida. Värdet på plaggen sätts sedan in som poäng in på Säljarens kundsaldo inom 24h från inhängt plagg. Betalning sker alltid genom poäng som motsvarar plaggets värde.

 

Säljarens åtaganden

Säljaren åtar sig att;

1. Se till att kläderna som hängs in är hela och rena, i fullgott skick samt att beskrivningen stämmer överens med plaggets riktiga skick. 

Visar det sig att plagget inte uppfyller beskrivningen görs ett poängavdrag för Säljaren motsvarande de poäng plagget värderats till och Köparens poäng återställs.

2. Leverera plagget till, av Reviveit bestämd fraktleverantör, inom 2 dagar från det datum då beställning har gjorts.

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Observera att leveranstiden kan bli längre om Säljaren inte levererar plagget inom de avsatta dagarna. ReviveIt ansvarar inte för eventuella förseningar eller kostnader som kan uppstå på grund av Säljarens dröjsmål. 

 

Köparens åtaganden

Köparen åtar sig att betala för Säljarens fraktkostnader för plagget. Frakten betalas i SEK. Läs mer om fraktkostnader här.

 

Äganderätt till plagget

Äganderätten för plagget från Säljaren övergår till ReviveIt när plagget som hängts in har blivit kompenserats i poäng.   

 

Säljarens ångerrätt

Om säljaren ångrar sig och vill ta bort ett plagg som har lagts upp på ReviveIt meddelar Säljaren ReviveIt genom att skicka ett mail till info@reviveit.se. När plagget har tagits bort från hemsidan görs ett poängavdrag från Säljarens kundkonto.

 

Reviveits datapolicy och GDPR

ReviveIt samlar in och använder dina personuppgifter för att tillhandahålla de tjänster som beskrivits ovan till dig. Du kan läsa mer om hur vi samlar in och använder dina uppgifter i vår datapolicy nedan:

I samband med att du köper något från oss eller hänger in plagg på Reviveit.se så sparas en del av dina person-uppgifter. Det som sparas är det som behövs för att kunna skicka kläderna till dig. Med andra ord så sparar vi ditt namn och din adress.

Vi sparar också din mail-adress och telefonnummer om du väljer att ange det för att kunna meddela dig när din order är på väg, du får info om när någon klickar hem dina kläder samt för att kunna informera dig om ev. annan viktig eller relevant information. 

Uppgifterna hanteras med sekretess och de som får ta del av dem är enbart personer som ska skicka något till dig. PostNord får ta del av dina uppgifter då vi köper fraktsedel åt dig när någon har beställt dina kläder. Dina personuppgifter hanteras då unl deras policy. 

Vår leverantör till betallösning, Stripe, kan också komma att hantera dina personuppgifter du anger vid betalning. De hanteras enl deras policy.

Du har när som helst rätten att begära att få se vilka personuppgifter vi har om dig samt rätten att korrigera om något är fel samt begära att vi ska ta bort dem. 

Får du mail från oss så är det för att du antigen har köpt något på reviveit, hängt in kläder via vårt formulär eller anmält dig till tävlingar, vårt nyhetsbrev eller andra erbjudanden som dyker upp på vår hemsida till och från. Du kan närsom helst avregistrera dig från mailutsick genom att svara på mailet och ange att du inte vill ha mer mail från oss. 

Skulle du avsluta ditt medlemsskap hos oss så tar vi direkt bort dina personuppgifter.