KRITERIER FÖR BILDER

  • Upphängt mot en vit vägg. Ett tips är att t.ex. ta ner en tavla och hänga galgen på tavelkroken när du fotar.
  • Fotat i dagsljus utan någon lampa tänd. (Lampljus gör att bilden blir gul.)
  • Plagget är ej skrynkligt
      • Bild både framifrån och bakifrån.

KRITERIER FÖR PLAGG

  • Hela och rena
  • Ej basicplagg, plagg med reklamloggor, profilkläder, noppriga plagg eller sånt som är för slitet.
  • Plagg som är i säsong / snart blir. T.ex. inga vinterjackor i juni, medans vinterjackor i oktober är okej!

Du blir meddelad om plagget ej läggs upp och varför. Ibland kan vissa plagg bli nekade p.g.a. dåliga bilder eller för att det finns ett överflöd av liknande plagg på sidan som inte efterfrågas.

REGLER

  • Kläderna ska vara hela och rena.
  • Beskrivning måste stämma överens med plagget. Visar det sig att plagget inte uppfyller beskrivningen när köparen får hem det (t.ex. om man angett att det är äkta men så visar det sig att det är fake) så blir man av med saldot man fick för det plagget. Har man använt saldot så får man välja om man vill betala tillbaka det i pengar eller göra plagget man plockade ut tillgängligt igen (om det fortfarande är i bra skick).
  • Ångrar du dig och vill ta bort plagg från sidan så meddelar du bara oss via info@reviveit.se. Saldot du fick för plagget försvinner och har du redan använt det gäller samma som punkten ovan.
  • Plaggen har 8 veckor på sig att bli utplockade av en annan användare. Om ingen plockar ut plaggen inom 8 veckor så behöver man byta ut de plaggen. Man väljer själv att antigen hänga in "nya" plagg eller så hänger man tillbaka de plaggen man plockade ut, förutsatt att de är i bra skick. Anledningen är för att Reviviet inte ska fyllas med plagg som ingen vill ha.
  • Kläderna ska skickas enl överenskommelse med den som plockar ut plagget, läs mer under fliken "frakt".
  • Hör av dig till oss om du klickar hem ett plagg som inte uppfyller beskrivningen eller om du har andra funderingar! Det kan du göra här.

PRISER OCH VÄRDERING

Vi värderar plaggen utifrån denna prislistan vilket innebär att allt på Reviveit värderas utefter samma förutsättningar.

FRAKT

Efter att en order är lagd så kommer medlemmarna överens om hur frakten ska gå till och hur den ska betalas. Personen som har plagget hemma får information om den som har köpt plagget tar kontakt med hen. Den som plockar ut kläder står alltid för frakten.

Vad fraktkostnaden kommer att bli beror på:

  • Hur många olika användare man klickar hem kläder ifrån.
  • Vikten
  • Ospårad eller spårad frakt

Vi ansvarar tyvärr inte för bortkomna paket men vi vill väldigt gärna veta om någonting inte har kommit fram som det ska så vi kan se om det är någonting vi kan förbättra från vårat håll och ev. kompensera.

Märker vi att det är flera paket från en medlem som inte kommer fram så kommer detta att noteras. Andra gången ett paket inte kommer fram så blir man varnad och efter tredje gången blir man avstängd från att använda sig av Reviveit. Anledningen till detta är för att vi vill skapa tillit och förtroende mellan bland oss medlemmar!

RETUR

Klickar du hem något som inte passar?

I vanliga fall när något inte passar så skickar man tillbaka det och får pengarna tillbaka. Här på Reviveit, så finns det två alternativ när det kommer till returer.

1. Du informerar oss om att du var missnöjd med plagget och vi gör det tillgängligt på sidan igen. Du förvarar plagget hos dig tills någon annan beställer det och skickar först då iväg det. I detta alternativ får du inte tillbaka några pengar för plagget (om du har betalat med pengar), du får istället tillbaka hela värdet i saldo att handla för på sidan - troligtvis var det redan ditt saldo du hade handlat plagget för ändå. På så sätt sparar vi på frakterna (miljön).

2. Om du känner att du ändå vill bli av med plagget och ha tillbaka pengar för det (om du betalade med pengar dvs) så finns självklart möjlighet att skicka tillbaka plagget till den som hade det. Du står för fraktkostnaden och får tillbaka ditt saldo och ev. pengar när säljaren bekräftat att plagget är tillbaka.


Svar på vanliga frågor hittar du här!